mandag den 23. marts 2009

Panglao 2




Så har vi endnu engang været på Panglao syd for Bohol for at holde weekend og for at dykke. Det var dejligt at komme tilbage til Peter´s House idet vi jo efterhånden kender de divemasters der arbejder der.

Jeg havde specielt set frem til mine 2 dyk på koralrevet Balicasag men vejret var ikke helt med mig denne gang, idet det var gråvejr, lidt regn og sigbarheden var nede på 8 meter. Ikke lige det mest ideele til et dyk hvor jeg skulle se fisk i massevis. Selve dykket var langs en koralvæg men pga vejret havde vi en hel del strøm og jeg brugte for meget ilt på ikke at komme væk fra væggen hvor strømmen var stærkere. De helt store højdepunkter var en kæmpe stime med babytun som kom rundt om os, og de blev bare ved med at komme forbi. Der er ikke noget at sige til at tun smager godt for de er satme godt nok dumme at se på når de kommer svømmende i stimer hehe.

Dagen bød også på en ret stor dykkeroplevelse for mig, idet to store havskildpadder pludselig kom frem. De kom svømmende fra hver sin side og af en eller anden grund styrede de direkte mod hinanden og bankede hovederne frontalt sammen for derefter at svømme hver til sit. Jeg ved ikke helt hvad grunden til denne opførsel var men jeg er sikker på det ikke er et normalt syn, med mindre de var blinde :o) De ene af skildpaderne kredsede rundt og passerede over mit hoved kun 2 meter væk og det var virkelig noget af en oplevelse at få.


Hele weekenden gik ved stranden og vi fik også Victor vænnet lidt mere til sand. Han har fra starten ikke brudt sig meget om sand idet det jo har en evne til at klistre til hænderne og kroppen og det smager heller ikke særligt godt. Men nu er Victor jo også begyndt at gå, så kravledagene er ovre, og at gå på sand er helt sikkert noget han synes om. Det er dejligt at han går rundt nu, men der er også den hage ved det , at vi hele tiden må hente ham da han ynder at gå over til Filippinere eller andre turister og tiltrække sig en masse opmærksomhed. Det er egentlig meget charmerende indtil vi kan høre ham stå og sige MAM MAM ved et nabobord fordi de har tomater eller agurker han meget gerne vil spise. Jeg har nu en søn der kan gå og som der tigger mad ved fremmede.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar