søndag den 15. marts 2009

Øtur Panglao

Hejsa igen allesammen
Så har vi været på øen Panglao hvilket har været endnu en fantastisk tur.

Vi tog afsted torsdag over middag og selve turen varede kun 3½ time.



Vi havde booket et lille sted som hed Peters House og det var faktisk som at bo hjemme ved en privatperson. Panglao er kendt for dykning så der gik ikke mange minutter før vi havde booket os en tur ud i det azurblå vand. Azurblå skriver jeg kun for at irritere jer hehe. Men det passer.




Nu er Victor jo ikke gammel nok til at dykke endnu så Katka og jeg delte os op således at jeg var barnepige fredag hvor Katka dykkede 2 dyk, og lørdag var det min tur. Det var fedt at komme under vandet igen efter 2 års pause og selvom sigtbarheden ikke var god så kom den alligevel op på de 18 meter vil jeg tro. Første dyk var langs en koralvæg hvor vi flød med strømmen og så alle mulige slags koraller, og masser af fisk. I slutningen af dykket skulle vi svømme op igennem en grotte med en diameter på 7 meter som snævrede ind til en diameter på 2 meter og det var fantastisk at dykke op igennem den sammen med moræne ål og andre fede fisk. Dyk nr 2 var mere almindeligt men vi så en jeepney (en bil der er billed af i et af de første indlæg) Den var groet til af koraller og det var kun rammen, dæk, rat, køler osv der var tilbage men stadig sjovt at se. På dette dyk så vi 2 rigtigt store havslanger svømmer under os og de var flotte men også lidt respektindgydende at svømme sammen med. Det er vildt imponerende hvad der er at se, og jeg glæder mig allerede til næste weekend hvor vi skal dykke igen.

Selve panglao er ikke et stort sted, men turismen er ved at gøre sit indtog. Store resorter springer og og erstatter de gamle bungalows, men heldigvis har Peters House ikke ændret sig siden 1990. De gør meget ud af ikke at forny sig, men bibeholde det gamle look og mentalitet. dette gør også stedet til et meget hyggeligt og lidt mere personligt sted at være.
Nå jeg gider ikke skrive mere så i kan kigge på billederne hehe.


Ulrik






Ingen kommentarer:

Send en kommentar